28 Eylül 2008 Pazar

CEVİZLİ BAKLAVA

Mutlu, huzurlu, sağlıklı ve sevdiklerinizle beraber bir bayram geçirmeniz dileğiyle...
Bayramların vazgeçilmezi baklava bütün sofraların baştacıdır. Artık bütün marketlerde baklavalık yufka satılıyor. Hazırını almaktansa kendi ellerinizle yaptığınız baklavayı sevdiklerinizle paylaşmanın zevki bir başka...
Ben hazır yufka yerine evde hazırlamayı tercih ettim.

Malzemeler
2 yumurta
1,5 çay bardağı süt
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1,5 çay bardağı yoğurt
4 su bardağı un
Bir tutam tuz
250 gr tereyağ
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
Nişasta
Ceviz

1. Önce yumurta, yağ, süt, yoğurt ve tuzu bir kap içerisine alıp karıştıralım.
2. Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğuralım. Hamuru nemli bir bezle örtüp en az 15 dakika dinlendirelim.
3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım. Ben 33 parça beze elde ettim.
4. Bu bezeleri nişasta ile tabak büyüklüğünda açalım.
5. Açtığımız hamurların 11 tanesini arasına bol nişasta serperek üstüste koyalım. Merdane yardımıyla açalım. Dikkat edilmesi gerekli en önemli konu hamurların birbirine yapışmamasıdır.
Gerekli gördüğünüz kadar nişasta kullanmalısınız. Baklavayı yapacağınız tepsinin büyüklüğünde hamurları açalım. Diğer katlara da aynı işlemi uygulayalım.
6. Yufkaları birbirinden ayırarak tepsiye döşeyelim. İsterseniz aralara erimiş tereyağı serpebilirsiniz.
7. Kırılmış ceviz parçalarını istediğiniz miktarda döşeyebilirsiniz. Ben iki kat ceviz döşedim.
8. Yufkanın kenarlarını tepsinin altına kıvıralım.
9. İstediğimiz şekilde baklavayı dilimleyelim.
10. Eritmiş olduğumuz tereyağını tepsiyi fırına vermeden önce baklavanın üzerine dökelim dilimlerin arasına tamamen yedirelim.
11. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
12. Fırından çıkardığımız baklavanın ilk sıcaklığı çıktıktan sonra sıcak şerbeti üzerine dökelim.

Hepinize en içten dileklerimle huzur dolu bir Ramazan Bayramı diliyorum........

Hiç yorum yok: