24 Eylül 2008 Çarşamba

ÇİKOLATA TOPLARI

Bayram gelmek üzere, ben nedense çok heyecanlı ve mutluyum. Çikolatayla bol bol çalışma fırsatı bulduğum için olabilir. Çikolatayı çocukluğumdan beri çok severim. Benim çocukluğumda şimdiki gibi çok çeşit yoktu. Ama ben her yeni çıkanı deneme ve yorumlama konusunda danışman gibiydim. Herkesten önce yenilikleri takip edip, deneme yapardım. Şimdi artık yeniliklere yetişmek mümkün değil, herşeyi çok hızlı tüketiyoruz. Yukarıdaki fotoğraflar arşivden, yeniler fotoğraf makinesinde bilgisayara aktarılmayı bekliyor. Herhalde bir süre daha bekleyecekler. Sözü daha fazla uzatmadan,

Malzemeler
400-500 gr hazır çikolatalı kek (Daha önce pandispanyalarımdan artan kekleri kullandım)
200 ml sıvı krema
250 gr bitter çikolata
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı kırık fındık
2 çorba kaşığı çikolatalı fındık kreması
Hindistan cevizi rendesi
1. Keklerimizi büyükçe bir kabın içerisinde rendeleyerek ufalayalım.
2. Fındık kremasını ekleyelim. Sıvı kremayı yavaş yavaş ilave edelim. Yumuşak bir kıvam elde edinceye kadar karıştıralım. Eğer kek yumuşamazsa daha fazla krema ekleyebilirsiniz.
3. Kuru üzüm ve fındık kırıklarını da ilave edelim.
4. Hazırladığımız harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar alalım ve yuvarlayalım.Tüm harç bitene kadar aynı işlemi tekrarlayalım.
5. Çikolata toplarını 1-2 saat buzdolabında bekletelim.
6. Bitter çikolatamızı benmaride eritelim. Buzdolabından çıkartığımız topların bir kısmını kaşık yardımıyla tek tek çikolataya bulayalım. Çikolataya buladığımız topları yağlı kağıdın üzerine koyup çikolataların oda ısısında donmalarını bekleyelim.
7. Geri kalan toplarımızı bir tabak içerisindeki hindistan cevizi rendesine bulayalım.
İstediğiniz şekilde hediyelik kutular hazırlayabilirsiniz.
Hepinize afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: