31 Ağustos 2008 Pazar

PANDİSPANYA'YI KATLANDIRMA VE ÇİKOLATA SIVAMA


Herkese mutluluk ve huzur dolu bir hafta diliyorum.
Yoğun geçen bir haftanın son günlerinde pastalarımı yetiştirmeye çalışırken neden bunları sizlerle paylaşmıyorum diye düşündüm ve birden fotoğraf çekmeye başladım.Maalesef ki planlı hareket etmediğim için pandispanya hazırlama ve pişirme aşamasını sizlerle şu an paylaşamıyorum. Ama en yakın zamanda bu aşamayı da fotoğraflayıp sizinle paylaşacağım.

1.Yukarıdaki fotoğraflarda bir gün önce pişirmiş olduğum yoğun çikolatalı pandispanyayı kek katlandırıcı ( cake lever ) yardımıyla üç eşit parçaya böldüm. Uzun bir bıçak kullanarak da bu işlemi yapabiliriz. Ama kek katlandırıcı işinizi çok kolaylaştıracak, pandispanyanın eşit ve parçalanmadan bölünmesini sağlayacaktır. Bir kürdanı üçe bölerek her parçada üst üste gelecek şekilde işaretleyelim. Bu bizim pastayı katlandırırken her parçanın aynı yerinin üst üste gelmesini sağlayacaktır.

2.Elde ettiğimiz pandispanya katlarından ilkini döner pasta standının üzerine yerleştirdim. İstediğiniz bir kremayı ( krema çeşitlerini detaylı olarak anlatacağım ) pandispanyanın ortasına sürelim.Daha sonra ortadan yanlara doğru standımızı döndürerek kremayı fazla kenarına gelmeyecek şekilde yayalım.Çünkü diğer katları üzerine kapattığımız zaman krema yanlardan taşma yapabilir. Kremayı sürdükten sonra üzerine istediğiniz meyveleri, damla çikolata, krokan vb. malzemelerimizi koymayı ihmal etmeyelim. Ben bu pastayı böğürtlen ve vişne ile hazırladım.

3.Diğer katları da aynı şekilde inşaa edelim. Üçüncü katı da yerleştirdikten sonra elimizle pastamızı üzerinden hafifçe bastırırsak katlar oturacak ve fazla krema yanlardan taşma yapacaktır. Taşan kremayı spatula yardımı ile pastanın yanlarına sıvayabiliriz.

4.Pastanın dış yüzeyini sıvamak için krem şanti hazırladım. Krem şantiyi pastanın üzerinden başlayarak yan yüzeyleri ile birlikte sıvadım. Bu aşamada döner pasta standınız size çok yardımcı olacaktır. Orta boy bir spatula ile sıvama yaparken boşta kalan eliniz ile standı yavaş yavaş döndürmelisiniz.

5.Pastanın çevresini çikolata şeridi ile kaplamak istiyorum. Bu nedenle erimiş çikolataya ihtiyacım var. Kuvertür çikolatayı kesme tahtasında ( sadece çikolata için kullanmalısınız ) büyük bir bıçakla küçük küçük parçalayalım. Eritmek istediğim çikolatayı ısıya dayanıklı cam bir kabın içerisine alıyorum. Bir çaydanlığı yarısına kadar su doldurup çikolata kasesini çaydanlığın üzerine yerleştiriyorum. Su kaynamaya başlayana kadar sadece çikolata eritirken kullandığım tahta kaşık ile çikolatayı karıştırmaya devam edelim. Su kaynamaya başlayınca ocaktan alalım ve buhar yardımı ile eritme işlemine devam edelim. (Benmari usulü)

6.Çikolata şeridini hazırlarken pişirme kağıdından pasta ile aynı yükseklikte (ben daha yüksek hazırladım) ve çevresini saracak uzunlukta bir şerit kesin. Erimiş çiklatayı kestiğimiz pişirme kağıdının üzerine alın ve spatula ile hızlıca sürün. Kağıt dışa gelecek şekilde şeridi pastanın çevresine sarın. Eğer kağıt uzunsa fazlalılığı kesin. Çikolatanın donması için buzdolabına kaldırabilirsiniz. Daha sonra çikolata şeridin üzerinden pişirme kağıdını dikkatlice sıyırın.
Pastanın üzerini istediğiniz meyvelerle süsleyerek bir sepet yapabileceğiniz gibi, çikolata ile de değişik süslemeler hazırlayabilirsiniz. Hepinize afiyet olsun...

Hiç yorum yok: