1 Ağustos 2008 Cuma

KAYISILI ÇITIR KURABİYE

Geçen hafta sonu öğle saatlerinde evde atıştırmalık tatlı birşeyler kalmadığını farkettim. Bu bizim için felaket bir durumdur. Kışın kahve yanında, yazın soğuk bir içecekle mutlaka tatlı atıştırmalıklar arayan bir çiftiz biz. Hemen denemek isteyip not aldığım tarifleri karıştırdım. Pazar günü için fazla mutfakta zaman geçirmemeli, ama tatlı krizini de çözmeliydim. Sofra Dergisi'nin Haziran sayısındaki Kayısılı Çıtır Kurabiye tarifini denemeye karar verdim.

Malzemeler:

50 gr tereyağ
4 çorba kaşığı esmer şeker
2 çorba kaşığı bal
25 gr file badem
2 çorba kaşığı kıyılmış kuru kayısı
1 çorba kaşığı kıyılmış portakal kabuğu
2 çorba kaşığı kuşüzümü
5 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı keten tohumu (ben kullanmadım)
1 çay kaşığı tarçın
120 gr bitter çikolata

Hazırlanışı:

1.Tereyağ, esmer şeker ve balı küçük bir tencereye alıp ocağa oturtalım. Kısık ateşte yağ eriyip karışım kıvamlı hale gelinceye kadar ısıtalım.
2.Çikolata hariç tüm malzemeyi ekleyip, karışım homojen bir hale gelinceye kadar karıştıralım.
3.Bir fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kaplayalım.
4.Hazırladığımız karışımdan bir kaşık alıp tepsiye dökelim.Kaşığın tersiyle üzerine bastırıp 5cm çapında bir daire yapalım.
5.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10 dakika pişirelim.
6.Fırından çıkartığımız kurabiyeler soğuduktan sonra benmari usulü eritilmiş çikolatayı fırça ile kurabiyelerin bir tarafına sürelim.

Fotoğralardan da anlayacağınız gibi ben kurabiyelerin soğumasını bekleyemedim.Bu nedenle kurabiyeleri çikolata ile kaplayamadım. Zamanınız varsa çikolata kaplamayı denemenizi tavsiye ederim.Sade hali ile kurabiyeleri akşama kadar tükettik, eminim çikolata kaplı olsaydı daha hızlı tüketilirdi.

İpuçlarım

1.Zamanınız az ve hazırlamanız gereken kurabiyelere ihtiyacınız varsa, zaman ve tat açısında mükemmel bir tarif.Kısa sürede güzel bir tat yakalayabilirsiniz.
2.Tarih 12-14 adet kurabiye için verilmişti, ben nasılsa 15 adet kurabiye sahibi oldum.
3.Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere buz gibi bir limonata ile denemenizi tavsiye ederim.Bu kurabiye sıcak bir kahve ile kışın vazgeçilmezleri arasına da girecektir.




Belki siz de bu pazar sevdiklerinizle güzel tatlar paylaşmak istersiniz.
Paylaşmak güzeldir ...

Hiç yorum yok: