11 Ağustos 2008 Pazartesi

KOLAY TALAŞ BÖREĞİ

Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Bugün sizlerle kolay talaş böreği tarifini paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
10 yaprak milföy
300 gr kuzu kuşbaşı
1 su bardağı bezelye
1 büyük soğan
1 tutam maydonoz
tuz,karabiber

Üzeri için
1 yumurta sarısı
çörek otu, susam

Eti küçük parçalar halinde doğrayalım. Tavaya koyduğumuz az sıvıyağ içerisine etleri alalım ve soteleyelim. Etler sotelendikten sonra üzerine ince kıyılmış soğanı ilave edelim. Bir süre et ve soğanı birlikte soteleyelim. Bezelye ve ince kıyılmış maydonozu ekleyelim. İstediğiniz ölçülerde tuz ve karabiber ilave edip pişirme işlemine son verelim.
Hazırlamış olduğumuz harcı milföy yapraklarına eşit olarak paylaştıralım. Milföy yapraklarını zarf şeklinde kapatalım. Yağlanmış tepsiye yerleştirdiğimiz böreklerin üzerine yumurta sarısı sürelim. İsteğinize göre susam ve çörek otuyla süsleyebilirsiniz. Ben çörek otunu çok sevmeme rağmen pek kullanamıyorum. Kızım çörek otunu sevmiyor ve üzerinden ayıklamaya çalışıyor. Biz de O'nun sevdiği gibi böreklerimizi, çöreklerimizi susamla süslüyoruz.
Bu arada size fırın ayarlarını ve süreyi vermediğimi farkettim. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Genellikle börek pişirirken saati 40-45 dakikaya ayarlıyorum. Sonra kontrol ederek süreyi uzatıyorum.

Hepinize afiyet olsun...
Paylaşmak güzeldir...

Hiç yorum yok: