20 Ağustos 2008 Çarşamba

SÜTLAÇ

Eşimle aramızda yıllardır şöyle bir diyalog yaşanır. Ben sütlü tatlı pişireceğim derim, O da benden sütlaç yapmamı ister. Ama ben nedendir bilinmez her seferinde muhallebi yaparım. Hiçbir zaman çocukluğumda yediğim muhallebinin tadını yakalayamam. Ben çocuktum o nedenle mi bana çok güzel gelirdi, yoksa annem yaptığı için mi tadı farklıydı? Bu benim için ilginç bir kısırdöngüdür. Neyse geçenlerde eşime sütlaç pişirdim, O'nun istediği gibi bol pirinçli....

Malzemeler
1,5 litre süt
1,5 su bardağı şeker
3/4 su bardağı pirinç
3 yemek kaşığı pirinç unu

1.Öncelikle pirinci yıkalayım. Yıkadığımız pirincin üzerini iki parmak geçecek kadar su ekleyelim. Suyunu çekip, pirinçler patlayana kadar pişerelim.
2.Başka bir tencereye süt, şeker ve pirinç ununu alarak karıştıralım.
3.Pirinci ekleyerek tencereyi ocağın üzerine alalım. Kısık ateşte karıştırarak pişirelim.
4.Kaynamaya başlayınca bir süre daha pişirmeye devam edelim. Takribi 5 dakika.
5.Sütlacı servis kaselerine paylaştıralım.

Sütlacın tadı güzeldi fakat pirinci bana göre fazlaydı. Benim gibi siz de daha az pirinçli seviyorsanız, pirinç miktarının yarıya düşürmenizde fayda var.

Bol veya az pirinçli sütlaç sevenler hepinize afiyet olsun....

Hayat ve yemek paylaşılınca ve paylaştıkça güzeldir...

Hiç yorum yok: